Zaterdag 9 januari

9 januari 2021 - Mytilini, Griekenland

Vandaag heb ik een vrije dag, het regent daarom ben ik heimelijk blij dat ik niet door de modder hoeft te ploeteren en door de regen moet lopen. Ik ben gisterenavond uitgeteld vroeg in slaap gevallen. Gelukkig weer uitgerust wakker geworden. Ik had gisteren nog veel meer kunnen beschrijven wat ik meegemaakt heb maar was uitgeteld. De hele dag een andere taal horen en spreken wat mij verre van makkelijk af gaat is slopend. Ik mis het dat ik niet vloeiend Frans spreek.
Zojuist gelezen dat de lock down nog tot 18 januari is. Dit is jammer omdat de  kans om het eiland te verkennen hierdoor wordt ontnomen. Ik wil graag nog naar de plek waar al die zwemvesten liggen van de  mensen die hier aan land zijn gekomen. Dit is een herdenkingsplechtigheid geworden. Ik moet hierbij denken aan het museum in Elburg waar een zandsculpture is gemaakt  van vluchtelingen in een bootje.
Tevens is gisteren bekend geworden dat wanneer je in Griekenland komt 7 dagen in quarantaine moet. Niet te doen voor vrijwilligers die willen komen. Ik ga mijn boodschapjes doen zodat ik de komende dagen voorzien ben. Er zijn een aantal mountainbikes voor de vrijwilligers die minstens 3 maanden hier zijn. Ik ga deze lenen, heerlijk om even rond te kijken, vul papieren in dat ik boodschappen doe om geen bon te riskeren in deze lock down.

1. Dineke Pennewaard-Vink:
    9 januari 2021
    Super om je verhalen te lezen!!!
    Heel mooi dat je daar wat kan betekenen voor de medemens!
    Liefs Gert-Jan en Dineke